Overdracht Boddeüs Franeker naar Eyecare

‘Na 22 jaar dragen wij het stokje met het volste vertrouwen over aan EyeCare’ aldus Martin en Simone Gorter. Vanaf 1 maart j.l. wordt Boddeüs Franeker geleidelijk overgedragen aan EyeCare. Dat garandeert een solide toekomst voor de bekende optiekzaak aan het Raadhuisplein.

Martin en Simone Gorter namen Boddeüs Optiek 22 jaar geleden over van de familie Boddeüs. Toen hadden zij slechts 1 personeelslid in dienst. Inmiddels is er een professioneel team van maar liefst 17 collega’s. Die blijven allemaal gewoon in dienst zodat de klanten in de winkel de vertrouwde gezichten zullen treffen. Ook aan de werkwijze zal niets veranderen. Wel biedt de overname door een professionele organisatie als EyeCare de medewerkers nog meer mogelijkheden hun kennis en vaardigheden te ontwikkelen.

EyeCare is heel blij met de overname van deze prachtige winkel. ‘Wij denken onze klanten in Franeker echt iets meer te kunnen bieden. De ontwikkelingen gaan razendsnel en dankzij onze schaalgrootte met nu al zo’n 40 winkels verspreid over Nederland, kunnen wij voortdurend investeren in kennis, apparatuur, winkelbeleving en mooie collecties.
Daar profiteren onze klanten dagelijks van.’

Martin Gorter legt uit waarom hij deze stap genomen heeft: ‘Naast Boddeüs Franeker zijn wij eigenaar van Hoorzorg Friesland en De OptiSjen in Sneek. Dan ben je de hele dag aan het managen en er komt een moment dat je moet reflecteren, is dit wat wij willen? Het allerliefst sta ik op de winkelvloer en ben ik met mensen in contact, daar wil ik weer naar terug. Om die reden zochten wij een overnamepartij waar onze winkel baat bij zou hebben en die hebben wij gevonden in EyeCare.’

Simone: ‘De klanten van Boddeüs Franeker zullen niet zoveel merken van de overgang naar EyeCare. Het hele team wordt door EyeCare overgenomen en zal alle klanten gewoon op dezelfde vertrouwde en enthousiaste werkwijze blijven bedienen. EyeCare biedt verder nog meer mogelijkheden in trainingen, nieuwe apparatuur en de beste kijkoplossingen en daar profiteren de klanten weer van.’